کد خبر: ۶۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ایربگ، استلانتیس را مجبور به فراخوان کرد| هشدار به مالکان خودروهای سیتروئن سی ۳

گروه استلانتیس به دلیل نقص فنی عملکرد ایربگ محصولاتش، برای برندهای سیتروئن، دی اس و اوپل فراخوان صادر کرد.

ایربگ، استلانتیس را مجبور به فراخوان کرد| هشدار به مالکان خودروهای سیتروئن سی ۳به گزارش خودروکار - سخنگوی گروه خودروسازی استلانتیس اعلام کرد که این برند خودروساز برای محصولات سیتروئن، دی اس و اوپل فراخوان بررسی کیسه هوا صادر کرده است.

به گفته چهارمین خودروساز بزرگ جهان، در حال حاضر فراخوان بررسی ایربگ برای دی اس ۴، سیتروئن سی ۴، دی اس ۵، مدل های از اوپل و سیتروئن سی ۳ انجام می شود. مهندسان استلانتیس معتقد هستند سایر محصولات تولیدی این شرکت تا زمانی که وضعیت آن ها مشخص نشده، محدودیت حرکت خواهند داشت.

شرکت خودروسازی اوپل معتقد است که ۲۹ هزار دستگاه خودرو از محصولات این شرکت به ایربگ تاکاتا مجهز شده که همگی آن ها باید مورد بررسی قرار گیرند. ماه گذشته میلادی کمپینی با نام ایست از حرکت علیه محصولات استلانتیس آغاز شد، این حرکت منجربه واکنش و بررسی محصولات تولیدی توسط چهارمین سازنده بزرگ خودرو شد.

گفتنی است که ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو دی اس ۳ و سیتروئن سی ۳ که از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ تولید شدند، مشمول این فراخوان هستند. در صورت فعال شدن کیسه هوا این محصولات، خبر ایمنی برای سرنشینان ایجاد می شود. زیرا مواد اولیه تاکاتا برای ایربگ ها در شرایط جوی دچار تغییر می شود. سخنگو استلانتیس مدعی است که کیسه های هوا محصولات آن ها تا کنون صدمات جانی نداشته است.

تاکاتا بزرگترین تولید کننده کیسه هوا دنیا در ژاپن سال ۲۰۱۷ با رسوایی عدم کیفیت محصولات مواجه شد. ‌ لذا پس از آن تا امروز برای ۱۰۰ میلیون دستگاه خودرو در دنیا فراخوان صادر و نهایتا این شرکت ورشکسته شد.

باتوجه به فراخوان استلانتیس برای سیتروئن سی ۳، احتمال وجود نقص فنی عملکرد ایربگ این خودروها در کشور نیز تحت الشعاع خواهد بود.

برچسب ها: استلانتیس
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار